کاهش ۶.۵ میلیون نفری نرخ فقر در دولت مردمی سیزدهم

کاهش ۶ونیم میلیون نفری نرخ فقر در دولت مردمی سیزدهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش ۶ و نیم میلیون نفری نرخ فقر در دولت سیزدهم خبر داد و ایجاد سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی را از افتخارات دولت آیت الله شهید رئیسی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی «سیدصولت مرتضوی» در گرامیداشت شهدای خدمت در شهر یزد اظهار کرد: شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی مجاهد فی سبیل الله، جهادگر خستگی ناپذیر و شخصیت مردم دوست را به مردم ولایتمدار استان یزد تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به حماسه حضور مردم شریف ایران در ایام تشییع شهید رئیسی افزود: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم مؤمن و انقلابی استان یزد قدردانی می‌کنم.
وزیر کار گفت: پیرامون شخصیت آیت الله رئیسی سال‌ها باید سخن گفت. دانشمندان تحقیق کنند، نویسندگان باید بنویسیند و سرایندگان باید بسرایند تا حق مطلب ادا شود.

مرتضوی، درباره شخصیت علمی، دورات جوانی، مهارت شهید آیت الله رئیسی در قضاوت و سایر ویژگی‌های شهید جمهور مواردی را تشریح کرد.

وزیر کار یادآور شد: امام خمینی (ره) در امر قضاوت، عقلانیت، خردورزی و… اعتماد بسیار زیادی به شهید رئیسی داشتند.

وی، شهید جمهور را صاحب اندیشه و بسیار عادل توصیف کرد.

مرتضوی گفت: در سال ۱۳۸۵ شهید رئیسی به عنوان نماینده خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی انتخاب شدند. در آن زمان در خراسان جنوبی بخش، دهستان و روستایی باقی نماند که آیت الله رئیسی از آنجا بازدید نکرده باشد.

وی افزود: شهید رئیسی با دیپلماسی قدرتمند در حوزه مدیریت توانست صادرات نفت را به یک میلیون و هفتصد بشکه برساند.

وزیر کار اضافه کرد: در دولت سیزدهم نقدینگی و پایه پولی مهار و انضباط پولی و مالی در کشور ایجاد شد.

مرتضوی تاکید کرد: به روایت صندوق بین المللی پول، نرخ فقر ۶ و نیم میلیون نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در ۲ سال پی در پی، تولید گندم از مرز ۱۴ میلیون تن عبور کرده است.

مرتضوی گفت: امروز به برکت دیپلماسی قوی دولت سیزدهم و دیپلمات ارشد ما شهید والامقام امیرعبدالهیان تمام گزینه‌های دشمن زیر میز رفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: وقتی رئیس جمهور شهید شد در سراسر جهان مراسم گرفتند. به یاد ایشان در سازمان ملل یک دقیقه سکوت شد.

وی اشاره کرد: امروز بالغ بر ۹۵ درصد کشورهای جهان رای به محکومیت رژیم صهیونیستی می‌دهند.

وزیر کار افزود: پس از شهادت آیت الله رئیسی ۶۰ نماینده از کشورهای مختلف در بازه زمانی کمتر از ۴۸ ساعت به ایران آمدند و به پیکرشهدای ما ادای احترام کردند.

منبع: مشرق نيوز

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:


با عنایت به اینکه سایت «اخبار اقتصادی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار اقتصادی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.