خاندوزی: اقتصاد کشور در سه سال اخیر رشد باثبات را تجربه کرد

خاندوزی: اقتصاد کشور در سه سال اخیر رشد باثبات را تجربه کرد

وزیر اقتصاد گفت: عملکرد سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حکایت می‌کند که اقتصاد ایران نرخ رشد اقتصادی باثبات در حوالی عملکرد بلندمدت خود رسیده است.

به گزارش مشرق، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به برخی اظهارنظرها در رقابت‌های انتخاباتی بیان کرد: چون در مباحثات انتخاباتی نکاتی درباره عملکرد اقتصادی سال‌های اخیر مطرح شد، لازم دانستم روشنگری دقیقی داشته باشم که واقعیات اقتصادی ایران در سال‌های مورد تحریف قرار نگیرد.

وی افزود: در ۸ سال پایان دهه ۱۳۹۰ تولید ناخالص داخلی فراز و فرود داشته و پرنوسان و غیرقابل پیش‌بینی بود و در دوره رکود را داشتیم. روند نرخ رشد اقتصادی سالانه کشور در دهه ۱۳۹۰ پرنوسان بود و علیرغم بهبود کوتاه‌مدت در سال‌های ۹۵ و ۹۶، یک اقتصاد شکننده شکل گرفت و نرخ رشد اقتصادی پایین رفت.

وزیر اقتصادی گفت: عملکرد سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ حکایت می‌کند که اقتصاد ایران نرخ رشد اقتصادی باثبات در حوالی عملکرد بلندمدت خود رسیده است. بانک جهانی از عبارت "رشد پایدار و تاب‌آور" برای مسیر حرکت اقتصادی دولت بکار برده و این مسیر را تایید کرده است.

منبع: مشرق نيوز

تاریخ انتشار

در

,

برچسب ها:


با عنایت به اینکه سایت «اخبار اقتصادی» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

اخبار اقتصادی نقشی در تولید محتوا ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.